بهترین روش برای درمان کمردرد

افراد باید از نشستن‌ها یا ایستادن‌های طولانی مدت پرهیز کنند.

تغییر شکل‌های استخوانی، مشکلات گوناگون مادرزادی، تصادفات، ضعف و کوتاهی گروه‌های عضلانی ناحیه کمر یا حتی سایر نواحی بدن نیز می‌تواند موجب ایجاد کمر درد شود، گفت: حفظ وضعیت طبیعی ستون فقرات راه پیشگیری از ابتلا به کمر درد است.

بهترین توصیه برای افرادی که در شرایط عادی قرار دارند این است که به حفظ وضعیت صحیح ستون فقرات توجه کنند. بنابراین‌ باید وضعیت ستون فقرات را هنگام نشستن، کار کردن، خرید کردن یا انجام سایر کارهای روزانه را در شرایط طبیعی آن حفظ کنند.

به طور مثال افرادی که در پشت میز و در شرایط نشسته کار می‌کنند یا افرادی که به طور مستمر مجبور هستند به مدت طولانی به سمت جلو خم شوند (مانند کارمندان یا دندانپزشکان) پس از مدتی باید وضعیت نشستن را تغییر دهند.

افرادی که در معرض نشستن یا ایستادن‌های طولانی مدت هستند باید پس از گذشت مدت زمان بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه وضعیت خود را تغییر و پس از آن چند نرمش ساده انجام دهند.

فیزیوتراپی و ورزش موثرترین و بهترین راه درمان کمردرد است، اما درمان موفقیت‌آمیز زمانی ایجاد می‌شود که بیمار توسط پزشک دقیق ارزیابی شده باشد و علل کمردرد وی تشخیص داده شود.

درمان‌ها و روش‌های درمانی فیزیوتراپی به همراه تمرین‌های مناسب که بر اساس شرایط بیمار و شواهد بالینی انجام می‌شوند نقش موثری را در درمان بسیاری از این صدمات و دردهای کمری ایفا می‌کنند اما این تمرینات توسط یک فیزیو تراپیست مجرب براساس شرایط بیمار و پس از معاینه دقیق باید تجویز شود.